ABO-ICTABO-ICT

Netwerkbeheer

Organisaties maken tegenwoordig veelvuldig gebruik van IT systemen om hun werkzaamheden uit te voeren, waardoor ook de afhankelijkheid van deze systemen groeit, abo-ict biedt op dit gebied een totaaloplossing. Goede prestaties, hoge betrouwbaarheid en de beschikbaarheid van de juiste functionaliteiten zijn dus van essentieel belang voor organisaties. Wanneer er problemen binnen de IT systemen ontstaan en de bovenstaande eisen niet worden bereikt, heeft dit veelal grote, niet ingecalculeerde gevolgen voor de organisatie. Medewerkers zijn niet in staat hun werkzaamheden effectief uit te voeren en het herstellen van de problemen neemt vaak veel tijd in beslag en is tevens erg kostbaar. ABO-ICT levert daarom netwerkbeheer. Dit netwerkbeheer omvat diverse controle- en onderhoudsmogelijkheden om organisaties te voorzien en blijven te voorzien van IT systemen die hoge prestaties leveren. Een constante controle, een volledige back-up van gegevens en het uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden aan de IT systemen dragen hier in grote mate aan bij.

 
 

Servicedesk

Indien u een probleem heeft, belt u direct met één van onze servicedeskmedewerkers. Deze inventariseert het probleem en zorgt dat u binnen de overeengekomen responstijd wordt teruggebeld door een van onze service-engineers.

Bereikbaarheid

De servicedesk is op werkdagen te bereiken van 8.00 uur tot 17.00 uur. Voor storingen buiten kantoortijd kunt u bellen met het storingsnummer.

06-10061154

Remote ondersteuning

Remote ondersteuning door ABO-ICT. Klik hiervoor op het rode tabje “Ondersteuning” links aan de zijkant van uw scherm, voor support. Er wordt nu een programma gedownload wat u dient te installeren in het geheugen van uw pc. Als u dit heeft gedaan verschijnt er een scherm met uw ID en uw wachtwoord. Dit dient u door te geven aan de support medewerker van ABO-ICT. Als de sessie wordt beëindigd, wordt ook het zo juist geïnstalleerde programma weer uit het geheugen verwijderd.

 

Serverbeheer

ABO-ICT zorgt voor controle van uw complete server omgeving. Error meldingen, diskruimte, geheugen van uw server, services enz.. Indien gewenst kunnen we dat 24/7 monitoren. Beheer op afstand. Een aantal overeengekomen controles en werkzaamheden wordt op afstand uitgevoerd. Dit werkt zeer snel en efficiënt en zorgt voor een betere up-time garantie.

 
 
 

Licentiebeheer

ABO-ICT brengt overzicht in uw licenties. Waar nodig zorgen voor een juiste keuze in het licentie-aanbod.

BSA-proof

 

In uw bedrijf heeft u verschillende soorten software, vaak ook van verschillende licentiecontracten. Maar hoe voorkomt u dat uw bedrijf niet compliant is en beboet wordt via de BSA (Business Software Alliance)?

Dit doen wij door:

1. Te inventariseren: wat heeft u aan software?

2. Heeft u overal de juiste licenties bij?

3. Dan kunt u ervoor kiezen een beheerplan op te stellen, waarbij er aandacht is voor de:

a. standaardisatie van softwaretitels (iedereen dezelfde versie).

b. centralisatie van de aanschaf, om deze beheersbaar en inzichtelijk te           houden.

c. verouderde en niet meer in gebruik zijnde computers en software af te danken.

d. aanleg van een database voor software-inventarisatie en om softwarelicenties in bij te houden, plus eventuele vervaldata.

 

 

Preventief onderhoud

Door de toenemende complexiteit van IT systemen schiet de controle en het onderhoud van deze systemen vaak tekort en zijn alleen experts in staat het onderhoud hieraan uit te voeren. ABO-ICT biedt daarom haar beheercontracten aan.

Monitoren

– Monitoren van uw serveromgeving.
– Monitoren van uw netwerk.
– Als u dat wenst 24/7.

Back-up controle

– Dagelijkse back-up controle.
– Periodieke recovery controle.

Beveiliging

– Beveiliging op serverniveau.
– Beveiliging op gebruikersniveau.
– Beveiliging door middel van camerasystemen.
– Beveiliging op maat naar uw wensen.

Advies

– Op aanvraag maken we een complete inventarisatie van uw netwerk.
– Op aanvraag maken we een complete beveiliginganalyse.
– Op aanvraag worden uw processen in kaart gebracht.

Webdevelopment

ABO-ICT zorgt voor uw website. We maken en onderhouden uw webapplicaties en websites.

 

 

Zo Simpel Kan Het Zijn!

Interesse en/of een vraag? Bel ons vandaag nog. Wij helpen u graag met uw ICT-problemen.


Servicedesk

Indien u een probleem heeft, bel dan direct met één van onze servicedeskmedewerkers. Deze inventariseert het probleem en zorgt dat u binnen de overeengekomen responstijd wordt teruggebeld door een van onze service-engineers. De servicedesk is op werkdagen te bereiken van 8.30 uur tot 17.00 uur. Voor storingen buiten kantoortijd kunt u bellen met het storingsnummer. 0413-440304

Maandag - Vrijdag

8:00-17:00

Ondersteuning